T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
SUNUŞ
Uyuşturucu bağımlılığı, bireylerin sadece kendilerini değil, aynı zamanda ailelerini ve içinde bulundukları toplumu derinden etkileyen, sağlık sorunları yanında adli, hukuki, sosyal ve ekonomik sorunlara yol açan önemli bir halk sağlığı problemidir. Uyuşturucu insanın ruhu ve bedeni üzerinde büyük hasarlara yol açarken toplum sağlığını ve güvenliğini de tehdit etmektedir. Sebep olduğu büyük ölçekli bireysel ve toplumsal zararları nedeniyle önemsenmesi gereken uyuşturucu ve bununla mücadele stratejisi arzla mücadele ve taleple mücadele unsurlarını içermelidir. Bu strateji bir yandan bağımlı bireylerin tedavi ve iyileştirme hizmetlerine erişimini kolaylaştırmayı, tedavilerinin sağlanmasını ve bireylerin sosyal hayata yeniden kazandırılmasını hedeflerken diğer yandan özellikle risk gruplarına yönelik farkındalık artırıcı ve risk azaltıcı faaliyetleri de planlamalıdır. Bu kapsamda, bağımlılık yapan maddelere erişimin önlenmesi, bireylerin uyuşturucuyla hiç tanışmamasının sağlanması ve toplumun bu konuda bilinçlendirilmesi öncelikli hedefler arasında yer almalıdır.
Dünya genelinde endişe verici boyutlara ulaşan uyuşturucu bağımlılığı sorunu ülkemizi de yakından ilgilendirmektedir. Bulunduğu coğrafi konum ve sahip olduğu genç nüfus sebebiyle ülkemiz maalesef uyuşturucu ticareti açısından hedef ülkeler arasında yer almaktadır. Bu nedenle gerek arzla mücadele gerekse talep azaltıcı önlemler açısından etkin politikaların uygulanması büyük önem taşımaktadır. Kamu kurumları, yerel yönetimler, eğitim kurumları, sağlık birimleri, sivil toplum kuruluşları ve aileler bu mücadelede önemli paydaşlardır. Her paydaşın bu süreçte aktif rol üstlenmesi daha etkili koruyucu ve önleyici adımlar atılmasını sağlayacaktır. Paydaşların tam uyum içerisinde hareket etmesi, mücadele kapsamında belirlenen faaliyetlerde yeknesaklığın sağlanması izlenecek strateji ve elde edilecek başarı açısından büyük önem arz etmektedir. Uyuşturucuyla mücadelede sürecinde basın yayın kuruluşlarının üstleneceği rol de başarıya ulaşmada önemli bir etken olacaktır. Zira basın milletin müşterek sesidir, milletin aydınlatılmasında, ihtiyaç duyulan fikri gıdayı vermede, ortak hedefe yürümede bir rehberdir.
2024-2028 Uyuşturucuyla Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı’nda “toplumu her türlü uyarıcı ve uyuşturucu madde kullanımından uzak tutmak” nihai amacı doğrultusunda, ilimizde paydaş kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla, uyuşturucuyla mücadeleye ilişkin yol haritasını belirlemek amacıyla “2024-2028 Isparta İli Uyuşturucuyla Mücadele Strateji Belgesi ve Yerel Eylem Planı” hazırlanmıştır. Hazırlanan bu Plan, 2024-2028 yılları arasında uygulanacak strateji ve eylem planlarını içermekte olup uyuşturucuyla mücadelede etkin bir yol haritası sunmaktadır. Planın hazırlanmasında emeği geçen tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür eder, uygulama sürecinde alınacak sonuçların ilimiz ve ülkemiz için hayırlı olmasını dilerim.
Abdullah ERİN
Isparta Valisi